Styling-Experience

Een doeltreffende manier om je klanten en bezoekers te laten zien en ervaren wat er mogelijk is met het aanwezige kledingassortiment: Welke combinatie mogelijkheden zijn er? Welke kleding past bij welk figuur? Wat zijn de musthaves?

Het geven van persoonlijk kledingadvies aan de klanten door een professionele styliste(s) in de winkel!

Doel:

  • Ter promotie van nieuwe collecties.
  • In ‘komkommer’ maanden zoals mei en november om de omzet te stimuleren.
  • Voor feestdagen of bij speciale dagen zoals Moederdag.
  • Reuring in de winkel!

Reactie van ondernemer, Lilian de Rooij

“Trendy Woman, een damesmodewinkel in Wateringen: met bekende topmerken voor jong en oud. Om onze klanten telkens weer te verrassen en naar de winkel te laten komen, bedenken we diverse activiteiten. Zo hebben wij samen met Astrid bedacht om de Styling-Experience te organiseren. Astrid verzorgde de styling en gaf kledingadviezen aan onze klanten. We hebben een model uitgenodigd die de nieuwe collectie showde. Dit werd een enorm succes, de klanten stonden in de rij om door ‘de kledingstyliste’ aangekleed te worden. Astrid was met vier klanten tegelijk bezig en zeer succesvol, want de klanten waren zeer enthousiast en kochten veel. Ze liet ze zien wat ze het beste met ‘hun figuur’ aan konden doen en welke kleuren ze moesten kiezen. Wij organiseren deze dag nu ieder seizoen zeker met Astrid, want het was een topdag! Bedankt Astrid! Groetjes, Lilian.”

IMG_0225

Resultaten:

  • Sterkere klantenbinding
  • Enthousiasmeren/prikkelen van de medewerkers
  • Korte termijn: extra impuls aan de dag omzet
  • Lange termijn: meer vaste klanten dus meer omzet
  • Potentiële klanten naar de winkel trekken en klanten van maken

Hoe werkt het?

Per mail/Twitter/Facebook/LinkedIn wordt de consument op de hoogte gebracht van de Styling-Experience. Er is een professionele kledingstyliste in de win­kel aanwezig om de consument te helpen bij al hun vragen omtrent kleding, accessoires, kleur, dilemma’s, et cetera.

stylingexperience

    • Als de klant die dag kleding koopt, krijg hij/zij bijvoorbeeld bij besteding van  €75,- een gratis sjaal, armband, ketting en/of een kort­ing op de aan te schaffen kleding!
    • Elke 45 minuten is er een “Fashion” flits uit de collectie door een model (laagdrempelig en toegankelijk) die door de winkel loopt en de klanten aanspreekt.
    • Verder worden de klanten die dag verwent met koffie/taart en in de mid­dag fris/borrel en iets lekkers erbij.

 

Reactie van Marja Koornneef: onderneemster Dikkenberg Mode (De Lier, Vlaardingen en Berkel)

“Het was een superleuke Styling Experience dag! Astrid heeft de klanten en de medewerkers aangestoken met haar enthousiasme en de manier van ‘aankleden’ en verkopen. Het was anders als met de Stijlroadshow, die we bij ons filiaal in Vlaardingen hadden.Deze trok de aandacht op een andere manier die ook super inspirerend was voor de klanten. Wij hebben 2 topdagen gehad met Style for You! Gelukkig hebben we er nog 1 te gaan! We gaan een leuk Family Event organiseren in ons filiaal in De Lier. Daar zal Astrid ook weer bij aanwezig zijn! Leuk!”

IMG_20131004_211956Investering:

€ 597,-

      • Genoemd tarief is incl. voorbereidingskosten
      • 7 uur op de winkelvloer inclusief 45 min pauze
      • Km-vergoeding € 0,40 per km
      • Tarieven zijn exclusief 21% btw

Meer omzet

Meer traffic

Meer klantenbinding

pijlbenedenpaars

sfy-usp

Naam: Astrid Toussaint
Bedrijf: Style for You
Telefoon: +316 51968121
Email: info@styleforyou.nl

GRATIS ADVIESGESPREK OF INFORMATIE AANVRAGEN

Ja ik wil graag meer informatie over de mogelijkheden voor mijn winkel.